Oktatás, képzés – avagy fogyatékosok/fogyatékkal élő emberek a felnőttoktatásban

A tanulmány taglalja, hogy a fogyatékkal élő emberek helyzete az ezredfordulót követően jelentősen megváltozott. Ez egyfelől köszönhető az európai tendenciák hazai szintű megjelenésének és adaptálásának, másfelől az érintettek társadalmi integrálódásának erőteljesebbé válásának, valamint a különböző hazai-és nemzetközi jogi szabályozásoknak, a különböző szintű szakmapolitikai kezdeményezéseknek. Ez utóbbi magába foglalja az oktatás, a munkaerőpiac és a társadalmi kezdeményezések körét is, és nem hanyagolható el azoknak az egyéneknek, csoportoknak, állami, civil és magánkezdeményezéseknek a köre sem, amelyek kitartóan küzdenek a fogyatékos jogok, és célok megvalósításáért

 


Címszavak: fogyatékkal élő, tendenciák, társadalmi helyzet, fogyatékosság, funkcióképesség, oktatási sajátosságok, felnőttképzési intézmény

 

infoblokk_kedv_final_CMYK_ ESZA